Im back

Yees, äntligen! ;-)
Nu är jag tillbaka med bloggandet igen. Glömde min usb kabel till min iphone i Istanbul, och utan den,så blir det inga bilder.Därför har jag heller inte uppdaterat här!
Men.nu har jag fått en ny kabel idag!so..back on track.

Så, här sitter jag ensam denna Fredag kväll, eller ensam är jag egentligen inte...Hugo är hemma,men han sover ju!:)
Yunus är på Hardrock Café med sina gamla klasskamrater,dem skulle käka middag!:)
Ganska så skönt att vara själv ibland,det tror jag alla behöver!:)

Vi hade 3 trevliga och riktigt varma veckor i Istanbul.
Det var nästan lite för varmt,dem varnade på tv,n för att gå ut...Speciellt med så små som Hugo,så det var en hel del innetid också. Men på eftermiddagrna var vi ute mest hela tiden.
I shoppingcentrar,på stan,basarer och alla möjliga ställen.
Hugo har vart så snäll hela tiden, inte klagat på värmen det minsta, men han fick däremot väldigt mycket värmeutslag på armar o bröst/rygg. Stackars liten! Men han fick åka till doktorn, så fick han en jättebra creme mot det,han blev mycket bättre!:)
Han har också fått träffa sin farmor o farfar och faster för första gången! Dem blev såklart jätteglada när dem äntligen fick träffa honom!
Och sååå mycket hjälp vi har fått från Yunus syster att ta hand om Hugo där nere, verkligen jättesnällt av henne, medans vi har vart ute på dagar och kvällar.
Sedan har vi såklart hunnit träffa resten av släkten,mostrar,fastrar kusiner..ja alla helt enkelt! ;)
Det har vart jätteskoj! och alla blev dem förtjusta i vår lilleman!:)
Han fick lite guld(som är en tradition i Turkiet att ge,när någon får barn) som vi växlade in till pengar sista dagen. Sweet!


Ja, vad ska man säga mer..
Jag älskar verkligen Istanbul och dess trevliga folk. Så himla vacker stad och bra shopping.
Dock har jag inte överdrivet shoppingen,som jag trode jag skulle göra! :P
Jag hittade 3 par jeans till mig själv,det behövde jag verkligen!
En väska.En babushka :D lite annat smått o gott till hemmet.
Enhel del kläder till Hugo som han kan ha nu,men också lite som han kan växa i.

Det tråkigaste är att vi inte har någon riktig kamera, bara min iphone. och det blir ju inte alltid så bra bilder,definitivt inte i mörkret.
Så ganska besviken på mig själv att jag inte tagit fler bilder än jag gjorde.
Men till nästa gång, ska jag se till att ha en normal kamera med mig och fota allt jag ser! ;)

Det var jättetråkigt att säga hejdå på flygplatsen till familjen.
Alla grät och det var jättejobbigt!
Man vill ju bara vara nära alla,men det är tyvär omöjligt ;(
Det är så orätvist att dem får träffa Hugo så lite! :-(
Önskar vi kunde vara på båda ställena samtidigt.

När vi väl kom på planet,så fick vi sitta där inne en timma innan dem lyfte.
Någon skrek som om den fick panik.
Någon hann bli sjuk på planet,doktorn fick komma,pratade och undersökte,tillslut fick dem gå av planet och åka till sjukhuset.
Usch hemskt! Tror det var ett barn dessutom,dem bar ut honom i famnen.
Men flygningen gick bra sedan iallafall, Hugo har vart den duktigaste ungen och bara vart snäll!
Inga problem med öronen vid landning eller start. Drömresa helt enkelt ;)


Imorgon är det Lördag,
imorgon ska jag o Jenny på bio. fatta att det är typ 1,5 år sedan jag var på bio sist. haha..knappt så man kommer ihåg hur man gjorde ;)
Ska hursomhellst bli jätteskoj! Grown Ups ska vi titta på!:-)

Annars så, 'r det flytten till Borås vi laddar för.
Blandade känslor att flytta dit från Göteborg men...
Nu när man har familj, så är det skönast att vara nära sin egna familj också!:)
Så Hugo lär känna dem bättre.

Jag tror det blir bra faktiskt!
Jag vänjer mig vid Borås i längden. Göteborg finns alltid kvar!:)
Framtiden får utvisa vart vi hamnar, kanske i Borås för alltid, eller tillbaka till Göteborg en dag....eller kanske det blir Istanbul i framtiden.
Vi får se.

Nu ska jag fortsätta äta mina chips med dip! ;)
Hoppas alla har en bra Fredags kväll.

Tjingalong



Rödprickiga Hugo,äter turkisk yoghurt ^^



Trött efter en lång shoppingdag i shoppingcentret! ;)


Med faster Feride <3


En av dem goaste Icechocolate jag druckit!(och jag har druckit många ;) )


Cay cay cay!


Nargile (Vattenpipa!)








Yunus syster o mamma





hihi, käkar frukost ihop!



Leka leka leka!


Det Yunus längtade mest efter, SULTANAHMET KÖFTE!







Ohh <3


Med farfar! :)


På flygplatsen när vi skulle hem <3

Kommentarer
Postat av: Majsan

Åh a kul med lite bilder! Du måste påminna mig om att bloggen finns, annars hade jag väl aldrig fått se några bilder från Turklandet : P Tur att jag får se er lite ofta i verkligheten snart istället ; ) Kram

2010-08-28 @ 13:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0